Een oud kantoorgebouw mee afbreken? Geen probleem voor Tom De Cock en Roos Van Acker! Tijdens de eerste editie van Radio Aquafin namen de collega's afscheid van hun oude werkplek en dat deden ze niet zomaar. Net voordat het gebouw werd afgebroken, werd er nog 12 uur radio gemaakt voor en door collega's, uitgezonden op hun eigen zender, Radio Aquafin. De medewerkers kozen hun eigen playlist, deelden verrassende verhalen en telden samen af tijdens de Aquafin Top 30. Twee vliegende reporters doorkruisten het hele land om de collega's van verschillende Aquafin sites met elkaar te verbinden.
|
De eerste editie viel duidelijk in de smaak bij de 1200 collega's van Aquafin, want op Wereldwaterdag mocht Tom De Cock opnieuw zijn radiomagie loslaten op alle Aquafinners, deze keer met Michèle Cuvelier aan z'n zijde. Het werden 10 goedgevulde uren boordevol awards voor collega's en twee keer een uur radio op verplaatsing, met de collega's als presentatoren! Onze mobiele studio werd daarvoor speciaal opgesteld in de tuin van één van de Aquafin collega's. Een oud gebouw afbreken, een nieuw inhuldigen of een belangrijke dag in de kijker zetten? Voor Aquafin zijn er redenen genoeg om voor company radio te kiezen.
|
Hoe klonk Radio Aquafin?
Voor beide uitzendingen werden er jingles op maat gemaakt. Elk onderdeel van de show kreeg z'n eigen jingle om er zo echt een persoonlijke radiozender van te maken. |
|
Voor elk onderdeel van de show voorzien we een kenmerkende vormgeving. Zo was er op Radio Aquafin onder andere een jingle voor het drilspel en het verzopen woord spel, een jingle voor het Aquafin nieuws en een jingle per Aquafin Award. Dit zorgt voor herkenbaarheid doorheen het radioprogramma en zo krijg je een unieke radioshow, volledig op maat van jouw bedrijf. Naast gebrande jingles bepalen de collega's de volledige playlist. Ze kunnen op voorhand verzoekjes doorsturen via onze babbelbox en ook tijdens de show is er nog ruimte voor instant verzoeknummers. Bij het samenstellen van de playlist combineren we verschillende muziekgenres, zodat er voor elke collega iets tussen zit.
Drilspel jingle |
Aquafin nieuws jingle |
Award jingle |
Wat stond er op het programma?
Corporate content
Company radio is de ideale manier om bedrijfscommunicatie eens anders aan te pakken. Behalve leuke verhalen van collega's en de nodige verrassingen, brachten we op Radio Aquafin ook corporate content op verschillende manieren: elk uur het Aquafin nieuws, vliegende reporters die verschillende sites en collega's in beeld brengen of de rubriek 'Buurman wat doe je nu?' om verschillende functies binnen het bedrijf te ontdekken. "Dankzij company radio kan je corporate content op een heel laagdrempelige manier verspreiden. Enerzijds kleinschalig door het gewoon in een nieuwbulletin te steken. Anderzijds is er ook voldoende ruimte om gasten uit te nodigen voor een iets langer interview", vertelt collega Sigi. |
|
Verrassende content
Langskomen voor een interview en plots je gitaar in je handen geduwd krijgen. Het overkwam de CEO van Aquafin tijdens de eerste editie van Radio Aquafin. Hij twijfelde geen moment en gaf zonder enige voorbereiding een geweldig optreden voor alle luisteraars! Een verrassend moment dat nog lang bijblijft bij de collega's. Onze redactieploeg gaat dan ook steeds op zoek naar een originele en verrassende insteek bij de voorbereiding van de programma-items. "Dat zorgt er ook voor dat je als medewerker meer voeling krijgt van wie zo'n CEO is, omdat je hem bezig ziet in iets dat hij leuk vindt. Iets dat je normaal niet zomaar ziet of verwacht van de CEO", aldus collega Sigi. |
Fun content
Naast corporate content, was er op Radio Aquafin veel ruimte voor content van onderuit. Zo werd het echt radio voor en door collega's. Zij bepaalden mee welke verhalen we op de radio zouden brengen. Ze konden bijvoorbeeld liedjes opdragen aan een collega of een boodschap voor hen inspreken. Tijdens de tweede editie was er een hele awardshow met zelfverzonnen awards die collega's aan elkaar mochten uitreiken. Op die manier krijgen collega's de kans om elkaar eens oprecht te bedanken. Daarnaast bedachten we voor Radio Aquafin ook twee keer een spelconcept in thema: het drilspel om het oude gebouw mee af te breken en het verzopen woord spel voor tijdens Wereldwaterdag. Twee concepten met een hoge fun factor waarbij de collega's kunnen meespelen via de chatbox of live in de studio. |
Facts and figures
Radio Aquafin 1
|
Radio Aquafin 2
|
Meer lezen
Company Radio boost je employer branding
Company Radio boost je interne communicatie
Company Radio gidst je medewerkers door tijden van verandering
Met Company Radio bouw je een onvergetelijk bedrijfsfeestje
Zoek je een onvergetelijke manier om Kerst of Nieuwjaar te vieren met collega's?
Nike zet op unieke manier in op retentie en interne communicatie
GZA en ZNA gidsen personeel door change verhaal met Go Live Radio
Waarom Event design bureau DDMC kiest voor Company Radio
Raf Van Brussel schrijft bedrijfslied speciaal voor SBE collega's
Company Radio boost je interne communicatie
Company Radio gidst je medewerkers door tijden van verandering
Met Company Radio bouw je een onvergetelijk bedrijfsfeestje
Zoek je een onvergetelijke manier om Kerst of Nieuwjaar te vieren met collega's?
Nike zet op unieke manier in op retentie en interne communicatie
GZA en ZNA gidsen personeel door change verhaal met Go Live Radio
Waarom Event design bureau DDMC kiest voor Company Radio
Raf Van Brussel schrijft bedrijfslied speciaal voor SBE collega's