STUDIO SONART
  • Home
  • Company radio
    • Employer branding
    • Interne communicatie
    • Transformatie
    • Celebration >
      • Kerst en Nieuwjaar
    • Testimonials >
      • Aquafin
      • SBE
      • DDMC
      • Nike
      • GZA en ZNA
  • Diensten
    • Podcast
    • Radio reclamespot maken
    • Audioguides en hoorspelen
    • Opnamestudio
    • Stemmenbank
  • Learning
    • Podcast maken >
      • Podcast Over Podcast >
        • AFL 1 - Podcast bij DPG Media, een rendabel verdienmodel?
        • AFL 2 - How to Podcast? Tips en tricks voor bedrijven
        • AFL 3 - Beste podcast-interviewsoftware om op afstand op te nemen
        • AFL 4 - Podcast in Vlaanderen, platform met nog heel veel groeimarge
        • AFL 5 - Het inspirerende podcast verdienmodel en advertentienetwerk van Dag en Nacht Media
      • Podcast FAQ's >
        • FAQ's Podcast conferencing Tools
        • FAQ's Podcast apparatuur
        • FAQ's Podcast en akoestiek
    • Stemhygiëne tips
  • Pers
  • Contact

Als mensen naar een podcast luisteren, is de gemiddelde luistertijd per sessie 41 min. ​

Wat een podcast niet is

Wat een podcast wel is

Het potentieel van een podcast is groot, ook voor jouw organisatie

41 minuten de onverdeelde aandacht hebben van je luisteraar, dat is best veel in tijden waarin korte, oppervlakkige social media berichten vechten om onze aandacht. Ook voor je merk zijn podcasts een slimme manier om een geloofwaardig en professioneel merkimago te creëren. Veel bedrijven spelen in op de groeiende populariteit en breiden hun content marketing strategie uit met een podcast. Om de aandacht van je luisteraar vast te houden, is het in de eerste plaats belangrijk dat je iets maakt waar mensen graag naar luisteren. Een sterk format, maar ook een goede geluidskwaliteit, zijn wat ons betreft de sleutels tot succes. 

Wil je zelf een podcast maken? Wij helpen je graag op weg

Podcast Over Podcast

Deze heerlijke quotes van Tom De Cock komen uit de vierde aflevering van Podcast Over Podcast, onze eigen podcast productie. In deze maandelijkse podcast delen mediaprofessionals hun ervaringen en inzichten over het medium podcast. Op die manier hopen wij podcast in Vlaanderen bekender te maken en een verdere professionalisering te ondersteunen. Wil je zelf een podcast maken? Zet dan nu stap 1: abonneer je op Podcast Over Podcast.

Onderwerpen die al aan bod kwamen:
AFL 1: Podcast binnen DPG Media, een rendabel verdienmodel? - met An Caers
AFL 2: Tips en tricks voor merken die podcasts willen maken - met Eva Moeraert
AFL 3: Podcast apparatuur en tools voor een kwaliteitsvolle opname vanop afstand - met Sander Lambrecht
​AFL 4: Podcast in Vlaanderen, platform met nog heel veel groeimarge - met Tom De Cock
​
AFL 5: Het podcast verdienmodel en advertentienetwerk van Dag en Nacht Media, inspirerend voor Vlaamse podcastmakers én bedrijven
Meer lezen

Podcast FAQ's

Wil je een podcast maken en zoek je tips? Ga dan zeker ook eens door onze Podcast FAQ's. Hier vind je interessante learnings rond podcast.
Meer lezen
Het is een heel intiem medium waar mensen met volle aandacht naar luisteren. Zodra je als luisteraar het gevoel krijgt dat er een commerciële, verborgen agenda is dan haak je af. Je moet echte verhalen vertellen waar mensen graag naar luisteren.

Marvin Jacobs, Creative Director Airborne, maker van The Journey

Wat wij doen

Podcast is het diepgravende broertje van radio, een podcastaflevering is een soort van on demand radioprogramma. Als radiomakers zijn wij dan ook grote fan van dit medium. Wil je een podcast maken, dan kan je bij ons terecht voor:
​
  • het uitwerken van een missie die vertrekt vanuit je ideale luisteraar
  • het bedenken van een podcast format en podcast storyline
  • voorbereiding van de gesprekken
  • podcast opname: wij nemen op op locatie of bieden onze podcast studio aan
  • regie en coaching tijdens de opname
  • vormgeving: ontwerp van een podcast jingle, uitschrijven van een teasende intro, editing van de opname tot een compacte aflevering, call-to-action, sonorisatie, voice-over, ...Wij maken er een beluisterbaar geheel van.
  • export in het gewenste formaat: mp3 of wav
  • advies over distributie via een hosting platform

Voorbeelden

    Wil je graag meer informatie?

Verzenden
  • Home
  • Company radio
    • Employer branding
    • Interne communicatie
    • Transformatie
    • Celebration >
      • Kerst en Nieuwjaar
    • Testimonials >
      • Aquafin
      • SBE
      • DDMC
      • Nike
      • GZA en ZNA
  • Diensten
    • Podcast
    • Radio reclamespot maken
    • Audioguides en hoorspelen
    • Opnamestudio
    • Stemmenbank
  • Learning
    • Podcast maken >
      • Podcast Over Podcast >
        • AFL 1 - Podcast bij DPG Media, een rendabel verdienmodel?
        • AFL 2 - How to Podcast? Tips en tricks voor bedrijven
        • AFL 3 - Beste podcast-interviewsoftware om op afstand op te nemen
        • AFL 4 - Podcast in Vlaanderen, platform met nog heel veel groeimarge
        • AFL 5 - Het inspirerende podcast verdienmodel en advertentienetwerk van Dag en Nacht Media
      • Podcast FAQ's >
        • FAQ's Podcast conferencing Tools
        • FAQ's Podcast apparatuur
        • FAQ's Podcast en akoestiek
    • Stemhygiëne tips
  • Pers
  • Contact